Nieuwsbrief
  
123456
 

 

  

 

 
Uw enige echte tuinencyclopedie
 

Vlaams Promotiecentum voor Agro- en Visserijmarketing

In de kijker Het Vlaamse Promotiecentrum voor Agro- en Visserijmarketing.

VLAM voert vooral promotie en bevordert ongetwijfeld de afzet in binnen- en buitenland voor de producten van de volgende sectoren:




Akkerbouw
Groente en fruit
Sierteelt
Rundvlees, kalf- en lamsvlees
Varkensvlees
Gevogelte, eieren, konijnen
Zuivelproducten
Visserij

VLAM werkt samen met VILT vzw, NICE vzw en de Vlaamse Streekproducten vzw
Zij werken elk als zelfstandige verenigingen met een eigen structuur. Aan alles werd gedacht niets wordt aan het toeval overgelaten om de doelstelling van VLAM kracht bij te zetten . Hierdoor bieden zij een enorme waaier van mogelijkheden voor de producent en naar de consument toe.
Een korte beschrijven van de verschillende werkzaamheden en mogelijkheden zal u overtuigen en wat meer toelichting geven.

Infoshop
Kookboeken, tuinbrochures, videocassettes, affiches en diversen zijn verkrijgbaar voor een lage prijs. Ter gelegenheid van Floraliën werd de unieke cd-rom uitgebracht met een schat aan informatie en 6.000 foto’s van bekende en zeldzame soorten bomen.

Database
Dit is eerder een ondernemingsbank ingedeeld per sector en per werelddeel. Aan de hand van deze zoekfunctie kunnen producenten 611 exporteurs raadplegen.

Producenten De promotie fondsen bestaan uit verplichte bijdragen per sector. De producenten van de acht sectoren zijn de belangrijkste financiers van de promotiecampagnes.

Business
De Vlaamse land- en tuinbouwproducten worden in eigen land afgezet en naar buurlanden en verdere bestemmingen geëxporteerd. In de ondernemingsbank kunnen ondermeer een producent of exporteur uitgebreid zoeken naar het gewenste product.

Consument
Hier vindt u informatie over een product of een onderwerp, samengebracht in een dossier. Enkele van die dossiers zijn tevens als brochure te verkrijgen in de infoschop en kunnen daar besteld worden. Voor inlichtingen over een product kunt u terecht bij de sectorenverantwoordelijken.

Sectoren
Deze worden onderverdeeld onder volgende groeperingen: Pluimvee, eieren en konijnen – Runds-, kalfs- en lamsvlees – Akkerbouw – Zuivel – Groente en fruit – Visserij en aquacultuur – Sierteelt – Varkensvlees.

Agenda
Vlam organiseert verschillende beurzen en manifestaties om zijn promotietaak te bevorderen. Andere belangrijke activiteiten zijn: “de Gentse Floraliën” – “de deelname aan buitenlandse vakbeurzen” – het toontuin project in Hoegaarden”.

SIERTEELT

De sector sierteelt heeft 3 verschillende subsectoren: de productie, tuinaanleg en detailhandel.
De productie legt de klemtoon op de exportpromotie en probeert in het binnenland de consument te wijzen op het rijke gevarieerde aanbod dat sierteelt voor het groene leven , binnenkamers en buitenhuis biedt.
De tuinaanleg wil ook bij particulieren zijn vaklui aanprijzen en warm maken om een beroep te doen op hun professionele kennis en aanpak.
De detailhandel tenslotte stimuleert de consumenten om vaker bloemen en planten voor zichzelf te kopen en wijst hen op de vele gelegenheden die er zijn om een bloem of plant cadeau te doen.

Promotie

Vlam staat in voor de promotie en afzetbevordering in binnen- en buitenland voor land- & tuinbouw- en visserijproducten. VLAM stelt daartoe een programma op voor zowel de horizontale als de sectorale activiteiten. Voor de promotiecampagnes baseert VLAM zich op marketingstudies die door externe specialisten uitgevoerd worden. Het volledig jaarprogramma wordt jaarlijks ter goedkeuring aan de Vlaamse regering voorgelegd.

VLAM vzw

Vlaams Promotiecentrum voor Agro- en Visserijmarketing

Koning Albert II-laan 35 bus 50

B-1030 Brussel

Tel: +32 2 552 80 11

Fax: +32 2 552 80 01

E-mail: vlam@vlam.be

www.vlam.be


gepubliceerd op 1/1/2001
 
   
interne server statistieken
    [ copyright© De Tuingids Disclaimer Adverteren Partners Redactie]